yang kumiliki

aku bukan penulis, yang mampu menorehkan ribuan kata ke atas kertas
aku bukan penyair, yang mampu membuat empat larik berakhiran sama
aku bukan pujangga, yang mampu merangkai kata sarat makna

namun aku memiliki sesuatu,
sesuatu yang tak dapat ditorehkan ke atas kertas
sehingga aku tidak perlu menjadi penulis,
sesuatu yang melebihi empat larik
sehingga menjadi penyair tidaklah harus,
sesuatu yang tak mampu dijadikan kata-kata
sehingga tak perlu menjadi pujanga untuk merangkainya,

menurut mereka itu kasih sayang,
kata mereka itu cinta,
namun bagiku
itu adalah perasaan yang tak dapat dijadikan kata-kata,
yang tak perlu menjadi empat larik di atas kertas

Leave a Reply

